Le 9/08 au soir : 80% contained.
"Burning progressed along Wawona Road in the Grouse Creek Drainage. This operation is expected to take two or three days....
This area will remain the focus of firefighting efforts until Wawona road and Yosemite Valley is secure. Badger Pass will once again serve as spike camp for a few firefighters to reduce the drive time from the Incident Command Post in Ahwahnee"
Feux de forêts à Yosemite
Règles du forum
N'hésitez pas à partager les informations que vous trouvez sur le net. Mais surtout, citez vos sources.
N'hésitez pas à partager les informations que vous trouvez sur le net. Mais surtout, citez vos sources.
Re: Feux de forêts à Yosemite
Lentement mais surement :
10/08 : "Firefighters are progressing towards full containment with the objective of keeping the fire out of Yosemite Valley. The final piece that must be secured remains between El Portal Road and Wawona Road. To secure this line, firefighters are implementing tactical burning operations along Wawona road north towards Turtle Dome. This operation is expected to take two or three days to complete. Night and day resources are focused on this operation. Progression will be slow and deliberate, when safe, due to the extremely dry vegetation and potential for spotting into the Grouse Creek Drainage. Aerial support from helicopters will assist firefighters on the ground to cool the fire and reduce the risk of fire spotting across the fire line. "
10/08 : "Firefighters are progressing towards full containment with the objective of keeping the fire out of Yosemite Valley. The final piece that must be secured remains between El Portal Road and Wawona Road. To secure this line, firefighters are implementing tactical burning operations along Wawona road north towards Turtle Dome. This operation is expected to take two or three days to complete. Night and day resources are focused on this operation. Progression will be slow and deliberate, when safe, due to the extremely dry vegetation and potential for spotting into the Grouse Creek Drainage. Aerial support from helicopters will assist firefighters on the ground to cool the fire and reduce the risk of fire spotting across the fire line. "
Mariposa Grove of Giant of Sequoia will reopen to visitors at 9 a.m. monday
Yosemite Valley will reopen to visitors at 9 a.m. tuesday
https://www.fresnobee.com/news/local/ar ... 63380.html
-
Jo89
- Séquoia géant
Effectivement, ça semble se débloquerYosemite Valley, Wawona, and Mariposa Grove reopeningsWawona & Mariposa Grove reopen Aug 13. Yosemite Valley reopens Aug 14; access via Hwys 140 and 120. No access between Yosemite Valley and Wawona. Tioga Road and Big Oak Flat Road west of Crane Flat have already reopened. Expect limited services parkwide.
Mes carnets:
D'Est en Ouest en passant par le centre
USAmazing, 6200 km à l'Ouest
Washington, j'aurais voulu dormir chez Potus et Flotus
USAmazing le retour, 7800 km à l'Ouest
USAmazing clap 3ème... 4200 km à l'Ouest
New Amsterdam février 2015 (New-York City)
D-Day 75th Anniversary - une semaine en Normandie autour du 6 juin et une rencontre avec les Rossies
D-Day 75th Anniversary - une semaine en Normandie autour du 6 juin et une rencontre avec les Rossies
-
Jo89
- Séquoia géant
Mes carnets:
La lecture du dernier bulletin sur Yosemite fait état d'un resultat mitigée. Depuis plusieurs jours ils travaillent à tout faire pour que le feu ne rentre pas plus que ce qu'il a déjà fait dans la Yosemite valley, mais ça semble un peu patiner. La carte de progression stagne à l'entrée de la valley et sur la route du glacier point. De nouveaux petits foyers apparaissent toujours plus vers glacier point et en descendant dans la valley. Je me demande comment ils vont pouvoir ouvrir demain... à moins que le travail encore acharné de la nuit vient par miracle à bout de cette horreur.
Photo impressionnante de la taille d'une zone coupe feu au bulldozer. Ça c'est du boulot.
On peut voir la zone qui serpente au loin.
https://inciweb.nwcg.gov/incident/photo ... 7/28/81993
On peut voir la zone qui serpente au loin.
https://inciweb.nwcg.gov/incident/photo ... 7/28/81993